Be cool

Test på hur smarta mina läsare är. Flest rätt får en julklapp!

Släpp ner en liten kula i en flaska och korka igen den. Hur kan man få ut kulan ur flaskan utan att dra ut korken?


Tänk på tre ord som börjar på Z och slutar på -nare. Zeppelinare och zigenare är två. Det finns bara tre ord i det svenska språket. Vilket är det tredje ordet? Det är något som alla använder varje dag. Om du läser frågan noga så finner du svaret gömt i den.


En mördare döms till döden men får chansen att bli fri om han kan överleva ett dygn i en av tre byggnader som kan kan välja mellan. Den första byggnaden är övertänd av rasande bränder. Den andra innehåller ett helt band med galna lönnmördare och laddade gevär. Den tredje är fylld med lejon som inte ätit på tre år, vilken byggnad är säkrast för honom?


Jag publicerar inte era kommentarer innan tävlingen är klar annars kan man läsa vad dom andra har svarat och få hjälp!


Kommentarer
JennieZen

1. Man trycker ner korken i flaskan.



2. ingen aning, använder inte dagligen ord som börjar med bokstaven Z!



3. den sista, med lejonen. Om lejonen inte har ätit på 3 år så lever dem inte, vilket borde vara säkrast.



HUR MÅNGA RÄTT ELLER FEL HADE JAG?

2009-12-23 @ 16:13:55
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Tony

Du slår sönder flaskan.

språket.

Huset med lejonen. dom lever nog inte nu, om dom inte ätit på tre år ;P

2009-12-23 @ 16:48:07
viktoria leander

1 . Ta sönder flaskan? ^^

2. Det enda jag kommer på är senare men det är ju inget z:a i .. Dessutom tror jag att du syftar på åmer en sak lixom. Kan det vara Zonerna ? Typ de erogena zonerna. men det är ju inte ett ord i dess ursprungliga form. nej jag vet inte :(

3. Byggnaden med lönnmördarna, hade det velat döda någon hade de ju kunnat döda varandra? dessutom kan ha sno ett vapen och försvara sig.

2009-12-23 @ 21:43:41
Evelina

1) Ha sönder flaskan.

2) Zonräknare och zirkonbrännare är två ord. Men vet inte om jag använder dem varje dag. Tvivlar på att det är svaret, men eftersom du frågade efter det så får du två ord som börjar på z och slutar på -nare. Nu har jag tittat igenom SAOL, men hittar inte! Haha.. Fattar inte det där med "svaret gömt i frågan". Jag har ägnat en timme åt detta nu och klockan är mycket... HATAR ATT GE UPP! Men smart är jag, iq på 126 eller över.. Farskon. God jul!

3) Lejon som inte ätit på tre år lever nog inte... Så jag tar den. Mitt svar är alltså huset med lejonen.

2009-12-24 @ 01:31:13
URL: http://cuteewe.blogg.se/
angelica

1, Ha sönder flaskan.

2, "zenare" (senare)



3, I huset med tigrar som inte ätit på 3 år, de lär vara ganska döda.

2009-12-24 @ 01:33:58
URL: http://notbroken.webblogg.se/
Anonym

den sista var ju lätt, Tydligen så är lejonen döda iochmed att de inte ätit på 3 år..

2009-12-24 @ 14:15:57
tilda

har svar på sista,

lejon byggnaden, för lejonen skulle inte leva om dom inte ätit på tre år

2009-12-25 @ 13:09:30
Anonym

när avslutas tävlingen?

2009-12-25 @ 19:02:08
Emma

1. Slå sönder flaskan?

2. Zenare (alltså senare :P)

3. Hos lönnmördarna, antingen kan han bli vän med dem eller döda dem alla med de laddade gevären haha



GOD JUL =)

2009-12-25 @ 20:44:07
s

haha ursäkta, men jag förstår fortfarande inte den andra! Vadå SPRÅKET?!

I dont get it :P



Haha, förklara, pleaaaaase

2009-12-28 @ 11:31:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0