Same cloths??

Jag trodde att det var en självklarhet, men efter en het diskussion med en kille på jobbet idag så måste jag fråga hur ni tänker?


Han
hade exakt likadana kläder på sig idag som igår. Exakt samma t-shirt att ha under, samma tröja att ha över och samma jeans på sig.

 

Jag: Hade du bortamatch igår eller?
Han: Haha, va??
Jag: Jaa, du har ju samma kläder på dig :P Hann du inte hem och duscha eller? ;)
Han: Jag hade inte bortamatch?!?  
Jag: VA? har du samma kläder på dig två dagar i rad?!?!
Han: Ja! Vadå då? ( Ni får tänka på att han har en cool och kaxig attityd, men väldigt snäll ändå)
Jag: Fan vad äckligt!
Han: Varför är det äckligt då?
Jag: Men alltså, har du inga andra kläder eller?

Efter det sprang han runt och skrek att jag var knäpp och att tjejer var mycket äckligare som hade mens och bla bla bla.( ni får tänka på att han är 22 år ).

Jag själv gillar inte att ens ha samma jeans två dagar i rad, men jag tycker ändå att det är okey. Men att ha samma tröja på sig två dagar i rad, där tycker jag att gränsen går!

Jag kan inte ens ha samma tröja på mig inom två veckor.

Och att ha exakt samma outfit två dagar i rad, det är verkligen katastrof! 

Vad tycker ni?



Kommentarer
viktoria

Att tänka så är faktiskt ganska bortskämt. Jag har fått vänja mig vid att inte tvätta vissa klädesplagg på flera veckor. Alltså, ja det är helt enkelt lite så bortskämt att tycka sånt är äckligt eftersom man nog har vants vid att ha möjlighet att vara superfräsch hela tiden. men det är absolut ingenting fel med det, inte så jag menar. Bara man kan ha förståelse för de andra osv. det är kortfattat mina tankar (:

2010-01-12 @ 19:13:01
Anonym

ehh att det är något fel på dig.

2010-01-12 @ 19:20:02
Malin

haha, jag håller helt och hållet med dig. Jag skulle inte kunna ha samma kläder på mig två dagar i rad! det är inte okej;) okej man byter tröja och har samma jeans men där går gränser enligt mig iaf

2010-01-12 @ 20:24:05
URL: http://maaaaliiiins.blogg.se/
Karolina

Kanske lite tråkigt att ha samma kläder två dagar på raken men varför skulle det vara äckligt? Kläderna är väl antagligen rena? Jag brukar ha på mig samma jeans två tre dagar på raken, men byta tröja. Men spelar roll, man behöver inte vara äcklig för det ifall kläderna inte är smutsiga.

2010-01-12 @ 20:31:41
URL: http://karoliinab.blogg.se/
Jennie

Jag anser att det är äckligt att bära samma kläder daag efter dag om det är smutsigt, luktar svett. Personligen kan jag ha jeans 2 dagar i rad, beror på om dom har blivit smutsiga eller om de har töjt ut sig. Tröjer däremot har jag oftast inte det då jag har hund, och hundhår syns och jag brukar försöka hålla borta det ifrån kläderna. Men absolut inte äckligt att bära samma outfit dan efter. Det är en smaksak och det finns varken rätt eller fel...

2010-01-12 @ 21:12:48
URL: http://jenniezen.blogg.se/
sarah

haha håller helt med dig faktiskt!

2010-01-12 @ 21:19:01
URL: http://ssarahbengtsson.blogg.se/
made of awesome

Äh, jag brukar inte märka sånt haha Men personligen har jag speciellt inte samma tröja, jeans går väl bra 2dagar i rad! jag är ingen snuskig person, så det passar mig haha. Skulle inte kunna ha samma outfit dock, då kanske jag verkar som en tråkig person=/

2010-01-12 @ 21:29:08
URL: http://madeofawesome.blogg.se/
ellen

Håller med dig, det funkar inte alls!!!

2010-01-12 @ 22:04:37
URL: http://ellenhalen.blogg.se/
erica

jeans kan jag ha på mig 2 dagar i rad och sen samma otvättade jeans efter ett par dagar så länge dom är rena såklart.



tröjor byter jag varje dag men tycker självklart inte att det är nåt fel i att ha på sig samma kläder 2 dar i rad om de nu skulle hända.



så länge man byter underkläder å duschar e väl allt grönt !:P

2010-01-12 @ 22:23:06
URL: http://nosecrets.blogg.se/
Anonym

Två dagar i rad är inget konstigt, men tre dagar. Där går däremot gränsen.

Man tvättar ju sig under armar och så både morgon och kväll, så vad är det äckliga?

2010-01-12 @ 22:41:40
Alexandra

Tycker att du får tycka vad du vill och att det inte är något fel med de! jag tycker inte kläder ska bytas när de är smutsiga (fläck eller något), de ska bytas efter en dag om dom luktar illa (av svett till exempel). Jag skulle inte ha på mig samma linne/t-shirt mer än en dag. Inte heller underkläder haha! Byxor eller tjocktröja går no använda lite längre:)

2010-01-12 @ 22:48:07
Naliita

Jag tycker det är helt okej, jag brukar ha samma jeans på mig i 2 dagar max, men t-shirt/linnen byter jag varje dag, men kofta och sånt kan jag ha max 2 dagar. Men jag blir inte äcklad av sånt, så länge de inte luktar svett och sånt

2010-01-12 @ 23:04:22
URL: http://naliita.blogg.se/
Anonym

det är inte alls äckligt. Men de va inte alls snällt av dig att säga så till honom. Det är faktikst inte din ensak vad andra har på sig och att du ens kan säga så till en människa :S

2010-01-12 @ 23:24:17
Emma

Är jag barnvakt så byter jag kläder ofta eftersom det händer att man blir väldigt skitig då, men annars är det inte nödvändigt ^^ kläderna blir inte så skitiga då man tillbringar största delen av dagen i en skolbänk =) dessutom är det inte miljövänligt att tvätta för ofta :P

2010-01-12 @ 23:45:44
Anonym

o herregud vaddå äckligt? släng dig i väggen

2010-01-13 @ 00:09:01
Mimmi

Jag kan lätt använda samma outfit två dagar i rad. Men då ska jag inte umgås med samma människor :) Går jag till skolan två dagar i rad använder jag inte outfiten båda dagarna. Men ska jag däremot hem till mina föräldrar dagen efter så använder jag den två gånger :)



Undantag om det blir svettigt eller skitigt, då åker det av innan dagen ens är slut :)

2010-01-13 @ 07:13:47
URL: http://mmiimmii.webblogg.se/
Jenny

Alla har väl självfallet inte den ekonomi som du faktiskt har och kanske har man inte lika stort intresse som dig utav kläder. Om man inte är intresserad av kläder exempelvis så tror inte jag man handlar in så pass mycket kläder att man kan hålla på och byta som du gör. Dessutom är det fan en grabb du snackar om, deras modeintresse är ju inte direkt känd för att vara det allra största. Men främst... Du vet väl inte vilka utgifter den där killen har? Och inte direkt så man vill skryta om man har någonting som tynger en.



Själv klart har du rätt att tycka vad du vill men faktiskt kanske det inte så kul att höra att man är äcklig. Du behöver ju faktiskt inte säga allt du tänker?

2010-01-13 @ 08:17:45
Rebecca

ja absolut, måste nog hålla med dig där faktiskt. skulle aldrig klara ha en tröja två dagar i rad. Jeans är väl okej tycker jag. men tröjor, icke!!!! de är vidrigt.

Grattis till bebben förresten, lycka till med allt!

2010-01-13 @ 10:17:49
URL: http://becxx.blogg.se/
Anonym

två dagar i rad gör ju inte så mycket. men mer än så så blir det la lite äckligt beror ju på hygien också bara man håller sig fräsh. finns ju något som heter tvättmaskin

2010-01-13 @ 14:17:44
Anonym

haha cloths???

2010-01-13 @ 16:23:07
Elina

Tycker man kan ha samma tröja två dagar i rad. Bara den inte är svettig osv.

2010-01-13 @ 16:46:45
URL: http://eliiinas.blogg.se/
Elin

två dagar i rad får gå men inte tre :) där går min gräns

2010-01-13 @ 16:52:00
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Amanda

Håller med dig! men tycker att det kan vara ok ibland att ha samma tjocktröja men absolut ett annat plagg under, bytt linne/t-shirt eller ngt

2010-01-13 @ 18:31:43
URL: http://mandizi.blogg.se/
Victoria

Tycker inte heller att man riktigt kan ha samma outfit då dagar i rad. Sen om man väljer att tvätta de mellan varje användande eller inte är en annan fråga. Men neeh, samma kläder två dagar i rad skulle jag aldrig sätta på mig :P

2010-01-13 @ 18:55:30
URL: http://virraan.blogg.se/
jossee

Jag håller med dig! Dock tycker jag inte att det är äckligt att ha ett par jeans i typ 4 dagar utan att tvätta, men gränsen går väl ungefär där enligt mig, sen tycker jag linnen kan vara sjukt äckligt att ha på sig mer än två dagar i sträck utan att ha tvättat det! Haha, men när man har lingonveckan byter jag leggins/jeans osv och tvättar efter ungefär varje dag, kanske inte är helt smutsigt men det känns lite äckligt iaf. Sen gillar jag inte heller när kläder har legat på golvet, bara någon liten stund tycker jag det är lite äckligt att slänga sina kläder på golvet? Haha, kanske är ett litet tvätt-freak. Men håller med dig om överdelar, tycker det är lite gross att ha på sig en tröja flera dagar UTAN att tvätta! Annars om man tvättar emellan tycker jag det är helt okej, men det är ju en annan sak dock! :)

2010-01-13 @ 20:48:02
URL: http://onlyjosefin.blogg.se/
Mimmi

Bör kanske tillägga att man inte ska tvätta jeans oftare än varannan vecka :) (tvättråd från morsan)

2010-01-14 @ 07:25:19
URL: http://mmiimmii.webblogg.se/
Anonym

Ja tycker att man ska byta kläder om man svettats i dom, och om de é smutsiga. Personligen byter ja tröja/linné/kofta varje dag. Har bara plaggen en halv dag sen byter ja tröja /kofta/ jag é inte bortskämd men ja svettas ibland och känner mig fräshare efter jag bytt. Jeans tvättar jag var fjärde månad. Om de inte blir skitiga förstås. Har tre olika jeans som jag skiftar mellan varje vecka.

2010-01-14 @ 19:05:14
URL: http://lindgrn.blogg.se/
Anonym

haha ojoj säger ja bara,vilket jävla ilandsproblem!

2010-02-12 @ 22:31:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0