Dagens fråga

Hej Laila, vill börja med att du är otroligt vacker! Sedan hade jag även en fråga. Det är så att min skola börjar om 10 dagar, och jag vill förlora lite vikt till dess.. Men problemet är att jag kommer fasta under dessa 10 dagar, vilket innebär att man går upp i vikt, eftersom jag endast äter mellan 21.00-02.00 ungefär.. Så jag undrar om du har någon tips över viktnedång, fastän man fastar. Vore till stor hjälp ifall du svarade! PUSS ;)

Svar: Tack, vad söt du är :) Egentligen spelar det ingen roll att du endast äter mellan en viss tidpunkt. Det viktiga är att du inte äter mer energi under den tiden än vad du har gjort av med under dagen. :) Med andra ord, försök att äta så nyttigt du kan under den perioden, och stressa inte i dig maten utan lyssna på din kropp och känn efter när du är mätt!


Kommentarer
Malin

faktiskt så spelar det roll när man äter också! eftersom kroppen går efter en viss dygnsrytm :) så på natten, eller redan från och med kvällen ungefär efter 19-20, då ställer kroppen in sig på att förbränna mindre. Så äter man sent är det lättare att man går upp i vikt, vilket är speciellt jobbigt om man jobbar nattskift. På morgonen förbränner kroppen mest :)

2011-08-08 @ 21:07:05
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/
Laila

Det där stämmer inte Malin. Om du googlar så finns det en "bantningsdiet" som heter periodisk fasta, jag vet det eftersom att en bekant gick på den ett tag och gick ner jättemycket i vikt. Man tappar fett men inte muskler. Sedan tror jag personligen att man ska äta regelbundet för att må bra, men det var ju egentligen inte vad hon frågade. :) De flesta bantningsmetoder handlar om kcal in och kcal ut, sedan finns det bara olika metoder för att ligga på underskott. :)

2011-08-10 @ 08:20:01
Natalie

Heej! Kan inte du göra ett inlägg om vilka produkter man kan använda när de är vinter? :)

2011-08-11 @ 07:41:54
URL: http://naatas.blogg.se/
MaryJane

heyy va händer ? :)

2011-08-11 @ 08:52:56
URL: http://bashment.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0