Linser!



Sådär!! Nu har jag varit och fått kontakt linser från glasögonmaster i Borås...

Tyckte att det var sååå obehagligt att testa att sätta in dem i linsrummet. Jag tycker att det är obehagligt att sätta fingret på ögonen.

Tjejen som hjälpte mig var så söt och hur tålmodig som helst. Jag kände mig helt yr efter ett tag och kände hur allting snurrade så jag var tvungen att lägga mig ner...

Hon sprang iväg och hämtade vatten och öppnade fönstet och satt sedan hur tålmodigt som helst och väntade på att jag skulle repa mig och sa att hon hade all tid i värden och peppade mig att det skulle gå hur bra som helst.

Men tillslut gick det, tog ca 40 minuter att sätta in dem, ta ut dem och sätta in dem igen.. (inklusive de 3 gångerna som jag var tvungen att lägga mig ner på golvet)!

Och det bästa är att nu när jag skulle ta ut dem på kvällen så fick jag ut dem båda på första försöket samt utan att svimma!! Laila är glad igen ;) ;) ;)





Kommentarer
Marre

I början är det jävligt svårt att få i/ur dom men man lär sig fort! :)

2012-06-05 @ 22:18:08
URL: http://maaarree.blogg.se/
ellen

Nemen fy. Jag har en stark förespråkare av glasögon "dom är Chanel". Kommer aldrig börja använda linser det är så läskigt

2012-06-06 @ 00:51:33
URL: http://ellencsordas.se
Laila

Det sa jag också, tills jag märkte att det tog över vardagen. :)

Jag vill inte bära glasögon varje dag så då hade jag inget val. :P

Men håller med om att det är läskigt :):)



2012-06-06 @ 00:57:01
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Karolina

Haha, det är verkligen så som bilden säger! Och det är svårast i början tills man vänjer sig. Jag började använda linser bara men har på senare tid börjat använda glasögon mer och mer för jag tycker de bågar jag har nu är snygga och blir som en accessoar :)

2012-06-06 @ 09:55:16
URL: http://joahi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0