Sönderstressad..

Tentan idag gick bra förutom en liten sista konstig händelse.

När det var 5 minuter kvar så stressade jag som in i h*lvete och räknade som f*n på miniräknaren för att hinna dubbelkontrollera alla j*vla formler.

Jag tror att jag blev så stressad, mitt hjärta slog riktigt snabbt + att jag inte ätit någon lunch (så som jag brukar klockan 12) utan klockan var 14 nu, så jag höll på att svimma.

Jag fick lägga mig ner och var helt kritvit i ansiktet. Kontrollanterna inne i tentasalen ville ringa ambulansen och ringde även fast jag sa att det inte behövdes.

Till slut efter några minuters vilande, massa vatten (som jag fick från en snäll tjej i klassen) och baddande i pannan lyckades jag sätta mig upp och hindra ambulansen från att komma.

Jag prata med en kvinna på SOS och förtydligade att jag var okej och att jag skulle ringa om jag kände mig dålig igen.

Sedan var det dags att lämna in tentan och möta upp Viktoria för Lunch!! :)



Kommentarer
Åsa

Ibland när jag stressar samtidigt som jag är nervös över något så blir jag också yr. Det beror på att jag stressar så mycket att blodtrycket sänks så att blodet inte hinner upp till hjärnan med rätt mängd syre.



Det man ska tänka på när man börjar känna sig svimfärdig är att varva ner, andas lungt, om man kan sätta benen i högt läge så att blodet åker tillbaka till huvudet :)

2012-03-15 @ 22:34:56
Karolina

Det hände en kille i min klass när jag nyss hade börjat på en utbildning och vi skulle ha vår första tenta. Ambulansen hämtade honom. Om det händer igen så lägg upp fötterna på en stol eller dyl så du får blod och syre till hjärnan.

2012-03-15 @ 23:43:14
URL: http://joahi.bloggsida.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0