Skönhetstips - Bästa ansiktsmasken!

Ett riktigt bra tips som gör hyn fräsch, ger ett otroligt lyster och som rensar upp orenheter i ansiktet är Aspirinmasken.
 
 
Så här gör du:
Ta 2 st aspirin tabletter som du krossar eller löser upp med några få droppar varmt vatten. Blanda det med en tesked honung och applicera det på din ren hud. Låt masken sitta på mellan 20-30 minuter.
 
Många gånger efter att jag har använt masken har jag fått otroligt många komplimanger för att jag har en sådan fantastisk hy.
 
Den rengör huden på djupet, exfolierar samtidigt som den återfuktar, samt är antibakteriell och billig!!
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Kan man använda alvedon istället för aspirin?

Svar: Jag tror inte riktigt att det blir samma sak :)
Laila Aziz

2012-07-11 @ 11:55:05
susie

aspirin, finns det i sverige? eller är svenska motsvarigheten alvedon? tacksam för svar! :)

Svar: Ja det finns att köpa i Sverige på apoteket :)
Laila Aziz

2012-07-12 @ 00:11:31
URL: http://susiemanthen.blogg.se
Anonym

Aspirin finns på Apoteket / apotekare

2012-07-12 @ 00:35:51
lilly

Jag provade denna igår, fast med Treo (innehåller också Acetylsalicylsyra). Funkade jättebra! Min hy är vanligtvis ganska fet och finnig, men jag är mycket nöjd med denna "budgetmask" :)

Svar: Vad kul att du gillade den! :):):)
Laila Aziz

2012-07-12 @ 23:21:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0