Ett låååååångt inlägg om hårförlängning



Keratinvax - Man använder hårslingor med keratintippar som man värmer med en värmetång och som rullas runt ditt egna hår. Dom sitter fast i tre till fyra månader, beroende på hur bra du sköter ditt hår och hur snabbt det växer.

Positiva: Det känns som ditt egna hår! Du kan göra allt som du brukar göra vanligtvis, ha tofsar, flätor, uppsatt eller bara fritt utsläppt. Det är den mest bekväma och en utav den dyraste hårförlängningen.

Negativa: slingorna kan trasla ihop sig med varandra om man inte sköter om det ordentligt. 

Sliter det på håret? : Självklart sliter det mer än om du inte hade gjort någon allt. Men allt som du gör med håret sliter som t ex. färgning, blekning, permanent, föning, plattning. T.o.m att ha håret i toffs sliter. Men om man sköter om håret så slits det minimalt .

Min erfarenhet: Väldigt skönt att ha.  Det är den metod jag använder just nu och har använt mest. Ganska dyrt, runt 3000 - 4000  per gång och räcker i ca 3-4 månader så man kan säga ett pris på 1000 kronor i månaden. Men det är det värt. Jag gör det alltid hos frisören och där använder de märket "So. Cap" som är ett italienskt exklusivt märkeshår. En gång när min vanliga frisör inte hade hår inne och jag var tvungen att lägga i så gjorde jag hos en annan frisör, då använde den frisörskan ett annat märke som absolut inte var bra. Plupparna var jättestora och håret var inte alls samma fina kvalitet.



Clips - Man använder små hårspännen som man clipsar fast i håret. Dom sätter man i på morgonen och tar ut på kvällen.

Positiva: Det är den hårförlängningsmetoden som sliter minst på håret. Man kan ta och och sätta in det precis när man så det är skönt att vara utan något extra hår ibland.

Negativa: Det kan lätt synas igenom så att man ser hårförlängningen under om man inte gör på rätt sätt, om man har tunt hår eller om det blåser. Kan även glida ner om man har "glidigt" hår. Man kan inte göra lika bra frisyrer med det, det är svårt att ha två flätor eller uppsatt hår, det går, absolut, men då måste man se till att clipsen inte syns!

Sliter det på håret? : Det är ju den metoden som slits minst, men det sliter ju att man måste använda hårspray och ibland även tupera lite lätt för att få clipen att sitta kvar och inte glida ner.

Min erfarenhet: Använde det här hela förra hösten och nu i våras. Ganska bra men det var jobbigt att ha hår överallt i lägenheten och att sätta i och ta ut det varje morgon och kväll men det gick snabbt, tar bara 5 minuter när man vant sig.



Lim - Man limmar fast löshåret i huden på hårbottnet med ett speciallim. Håret tas bort med ett speciellt medel som löser upp limmet. Det är viktigt att använda sig av schampon som är alkoholfria.

Positiva: Går snabbt att sätta dit.

Negativa: Håret kan bli förstört och att håret lossna där man limmar är mer en regel än ett undantag. Det kan klia riktigt mycket i hårbottnet, eftersom att det kan irritera. Många tar ut det för att de inte står ut med kliandet och har svårt att sova på natten.

Sliter det på håret? : Ja, troligen det mest slitsamma.

Min erfarenhet: Har aldrig använt den här metoden och skulle aldrig göra det heller. Har haft kompisar som haft lim, precis i början när extensions inte var lika vanligt som det är nu. Då visste dom inte att det skulle förstöra hela deras egna hår, men jag tycker att det här är det absouta dummaste man kan göra. Man hör ju det på namnet: Limma fast hår i hårbottnet? 



Fläta -  Först flätar man små små inbakade flätor och sedan syr man in löshåret med sytråd runt flätan.

Positiva: Sliter knappt någonting alls på håret eftersom att det bara görs en fläta och sedan sys runt flätan.

Negativa: Det tynger ganska mycket på flätan, och det är ganska jobbigt att tvätta håret med flätan i, för man kan inte tvätta håret i flätan riktigt. Sedan är det jobbigt när håret växer, eller när flätan suttit i några veckor då flätan släpper lite och börjar hänga  lite, inte mycket men lite smått.

Sliter det på håret?: Nej inte så jättemycket förutom att det kan slita på hårrötterna eftersom att de får en tyngd att bära upp. Beror dock på hur mycket hår man väljer att belasta med.

Min erfarenhet: Jag har haft fläta i ett halvår en gång när jag var 17 - 18 år. Då hade jag gjort ett jobb innan och fått keratinvax gratis, och ville ha fortsatt tjockt hår så då använde jag mig utav den här metoden eftersom att jag inte hade råd att lägga ut 3-4000 på extensions. Då fanns inte "clips-metoden" heller utan det var antingen fläta, lim eller keratin som fanns då. Hade det funnits clips då hade jag använt mig utav clipsmetoden.



Victoria Beckham och många andra kändisar använder sig utav keratinvax.



Kommentarer
RoraaStar

Tråkigt att du inte skrev om microringar, det är det jag använt mest och helt klart det bästa enligt mig :)

2009-12-09 @ 23:41:56
URL: http://roraastar.bubbleroom.se/
sandra laukkanen

villken frisör har du ? kram !

2009-12-10 @ 14:52:38
emma

det är så mycket lättare att bara låta håret växa :s

2009-12-10 @ 17:00:30
URL: http://kisseen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0