Lunchtips till beach 2010

Om jag ska vara ärlig så saknar jag mina gamla matvanor och mina halvtimmes joggingrundor.

Det känns skönt att vara nyttig och tänka på exakt vad man äter.

t. ex så kunde en lunch eller en middag bestå av:


Tonfisk med Kesella, Stekt Ägg och Körsbärstomater.

Eller




Kycklingbitar i ugnen med massa krydda, Avocado och Keso.


Idag måste jag äta helt "normalt", måste äta pasta och kolhydrater med. Alltså får det bli:

Räkor med kesella, lite pasta och wookade grönsaker och en morot.

Det blir ingen beach 2010 för mig, haha! Men jag får något mycket finare, så det är det värt!

Ett tips. För att gå ner i vikt behövs även träning.

80% kommer ifrån maten, och 20% från träningen. Så det hjälper inte att träna och säga, nu har jag varit duktig och sedan vräka i sig mat eller ta en vetebulle till fikat.

Och oftast hjälper det inte heller att bara äta rätt och inte träna. Kombination är bäst, och tränar man frigör man endorfiner som gör att man känner sig lyckligare!




Kommentarer
elin

jag har slutat små äta och gått ner 7 kg:)bara 5 kg kvar:)



kyckling, keso och avokado såg rikigt gott ut:)

2010-01-14 @ 18:52:01
URL: http://elinviola.blogg.se/
Amanda

Åh saknar alla dina mattips å sådant!

2010-01-14 @ 19:23:08
URL: http://mandizi.blogg.se/
Therese

Jag vill gå ner i vikt och jag kan säga att jag är ett riktigt matvrak! :P Vad är ditt bästa tips att låta bli allt det goda och riktigt få motivationen?



Tack för en bra blogg! :D

2010-01-14 @ 19:52:50
URL: http://thereseskold.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0