Top Model

Isabella och Jonas kommer att vara programledare.

Nu ska jag försöka göra en lång historia kort.

För ca 1 månad sedan så fick jag ett mail från Top Model om att jag borde söka genom att skicka in bilder på mig samt videoklipp.

Jag skrev då att jag är kort (166 cm) och att jag kanske inte riktigt har modelllängden inne, vilket dem kanske inte visste när de tittat på mina bilder.

De svarade då att det inte är någon fara. Men jag valde ändå att inte svara utan struntade i det.

Två veckor senare fick jag ett mail om att dem kommer till Göteborg och ville träffa mig på Scandic Hotell.

Jag åkte dit (osminkad, man var tvungen att vara det), dem filmade mig. Jag fick svara på tusen frågor om hur  det skulle vara att vara med utan William, vad folk skulle tycka, om min barndom.  Man skulle också säga efter dem" Säg efter mig" Jag ska bli top model för att jag..... " Kommer verkligen inte ihåg vad jag sa, men klämde fram något snabbt i all hast. Castinen avslutade hon med att " Du kommer att bli bra i huset, vi behöver en stabil tjej som dig, och sen blir det kul med en mamma med, jag ska rekommendera dig".

Idag så ringde dem mig och sa att jag kommit med bland dem 25 (Vilket jag hade känt på mig efter hennes slutord, man får inte glömma bort att det faktiskt är en dokusåpa) och att dem nu ska börja att spela in och välja ut 11 deltagare som ska "flytta in i huset".

Först blev jag jätteglad, men sedan när jag tittade på persioden som vi kommer att vara borta, ( 1 Dec till 15 Januari) så såg jag att jag kommer att missa 2 prov vilket gör att jag kommer att missa halva den här terminen i betyg  då vi har prov i December samt en kurs till och då kommer jag att få gå om ett år för att om man inte klarar proven så får man inte fortsätta på de andra kurserna som är fortsättningskurser. Vet inte om jag orkar gå om ett år till. Har ju redan pausat för att jag var gravid och mammaledig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Har beslutsångest och måste bestämma mig tills imorgon. PANIK!


Kommentarer
Mimmi

Klart du kommer fixa allt! Du kan ju testa om det går att deala med skolan om du kan få läsa de två kurserna på distans! GO for it!!

2011-10-25 @ 20:19:42
Jennifer

Fan vad grymt! Satsa :D Du har mitt stöd <3

2011-10-25 @ 20:27:11
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Sara

Jag tycker helt klart du ska vara med i top model!! Sådana chanser växer inte på träd direkt ;)

2011-10-25 @ 20:37:08
Marie

Kolla med skolan om du kan köra på distans och tillåtelse att skriva tenta på annan ort för då kan du skriva i ex sthlm om nu programmet spelas in där? Och vill du bli modell så se möjligheterna inte problemen!

2011-10-25 @ 22:21:42
Linn

DO IT!!!!!!! Kan öppna massa dörrar och ge dig möjligheter du annars aldrig skulle få! :)

2011-10-25 @ 23:22:36
Viola Morina

Jag tycker inte du ska hoppa av plugget. Den utbildningen kan vara som en försäkring livet ut, en top model är du bara ett par år. Modell kan man ju dessutom bli på många andra sätt.

2011-10-26 @ 09:58:44
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Anonym

Hoppa inte av plugget pga. det. Vill de så gärna ha dig så får dem kontakta dig nästa säsong i så fall.

2011-10-26 @ 10:16:23
Pauline

Ta chansen! Plugga på distans :D

2011-10-26 @ 14:53:36
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Anonym

Man bör väl inte vara över 22 när man blir modell? 18 brukar vara lagom. börjar man försent, finns det inte mycket pengar att kamma hem. Det är inte lika intressant med en "mogen" modell.. inte inom haut cotoure iaf... Kanske som reklammodell isf.. :)

2011-10-26 @ 18:55:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0