Igår.



Igår lagade vi middag hemma själva, Niclas favorit:Carpaccio till förrätt

Carpaccio är en maträtt som oftast serveras som en förrätt eller en antipasto, och är typiskt för det italienska köket.

Det klassiska receptet är att skiva rå oxfilé tunt och lägga upp på en tallrik.

Därefter häller man över olivolja, basilika, havssalt och rostade pinjenötter.



Även William ville smaka.




Jag drack det godaste vin som jag någonsin druckit, blev rekomenderad att köpa den av en kille på systembolaget.



Här är vinet, den är från 2004 och jag tror att den bara kostade 185 kr. Värt varenda krona och lite till.


Kommentarer
mysan

Läs gärna mitt nya inlägg om min berättelse! handlar om hur mitt liv har vart i snart ett år, skulle betyda mkt om du gjorde de men förstår om du inte vill <3 tack i förhand! <3 :)

2011-09-18 @ 20:42:22
URL: http://myedenvad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0