Läsarfråga

Hej!
Jag går i nian och om några veckor ska alla i min klass redovisa en bok. Mitt problem är att jag blir alltid väldigt nervös när jag ska redovisa framför andra. Jag blir jätte skakig och min röst blir darrig. Har du några tips på vad jag ska göra?

Svar: Öva, öva, öva så att du känner dig självsäker på vad du ska säga. Öva mer och öva, öva, öva.

Tänk att du är grymmast i världen på att hålla tal och att det du pratar om verkligen inspirerar andra.

Ingen är så grym som du och den enda som stoppar dig från att göra bra ifrån dig är du själv. Så öva massor framför spegeln och kör!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0