Drömmar!

Måste berätta en sjuk sak innan jag somnar.

I 1,5 vecka har jag drömt och samtidigt räknat matematiska formler i huvudet.

Jag får igen ro utan jag fortsätter att räkna det som jag har räknat på dagen även på natten.

Vågar inte somna för då kommer formlerna upp där jag ställer upp dem och börjar att göra uträkningar, läskigt.

Det värsta är att jag minns att jag räknar fel i drömmen men räknar om och räknar rätt.

Vi människor är nog mer medvetna om saker än vi tror. Vi kan nog mer än vi tror också.

Ska sova nu... Eller inte. Godnatt! <3



Kommentarer
Karolina

Jag tror att man bearbetar saker när man sover. Om du nu pluggar inför en tenta så är det stor del av det intryck du får under dagen och sen kommer allt upp i drömmen under bearbetning. Kanske drömmer du att du räknar fel för du är rädd att inte klara tentan?

2012-03-15 @ 07:36:47
URL: http://joahi.blogg.se/
sophie

Jag känner igen det där fenomenet framförallt när jag tentapluggar själv och definitivt inför "matte"-tentor. Man har alla siffror i huvudet konstant och är samtidigt hela tiden rädd för att "glömma" någon siffra eller steg för att kunna räkna ut rätt och det förföljer en även i sömnen. Brukar sova riktigt dåligt av just den anledningen.

2012-03-15 @ 15:43:38
URL: http://www.sophieannamaria.wordpress.com
susie

ja det är nog sant att sånt man upplever om dagarna många gånger hänger med oss i drömmarna, ofta om jag träffat någon jag inte träffar ofta drömmer jag om den personen nästa natt!

2012-03-15 @ 16:41:18
URL: http://susiemanthen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0