Jag vill ha Måååååndag... Nej.. Tisdag!

Herre gud jag vill bara att den här helgen ska gå så snabbt som möjligt.

Igår satsade jag mina sista krafter på Finansiell Ekonomi tentan.

På måndag har jag prov i Mikroekonomi.. Tentan slutar klockan 19.00. Rolig måndag!

Idag har jag pluggat från morgon till kväll i tysta rummet. Ett rum där alla sitter och pluggar, totalt knäpptyst, inte ett ljud.

Jag började plugga idag.. Tentan kom som en överraskning, på riktigt alltså.

Men jag har klarat det förr, i gymnasiet pluggade jag in hela matte C nationella provet på 4 dagar. Jag hade 49% frånvaro där så det var bara att kämpa, eller att inte komma in på högskolan. Men jag klarade det.

Så plugga 24/7 hela helgen. Jag vill bara sova men i så fall kommer jag inte att klara provet. Det är bara fredag kväll och jag ska bara sitta och läsa och plugga hela helgen, eller vardagen för mig. Ni har helg, jag har vardag.

Men jag tycker att man ska kämpa, alla borde kämpa, annars kommer man ingenstans. Ska man bli något får man kämpa, så är det bara..

Eller så kämpar man inte, men då ska man inte klaga.

Ha en skön kväll mina fina bloggisar!!!

Pusspusspusspuss



Kommentarer
Ellen

Åååå din blogg ger mig så mycket ny energi och får mig att fortsätta kämpa och tro på mig själv.



Tack tack tack för att din blogg finns och snälla sluta aldrig blogga. Lätt top 3 bloggen i Sverige.

2012-03-16 @ 21:11:45
M

Du är nog inte ensam om att plugga på helgen. Lycka till, men läs så mycket att dom får ringa ambulansen den här gången ;)



Hur hinner du med allt med barn och hushåll osv?

2012-03-16 @ 23:00:28
Anonym

Läs Inte så mycket att du mår illa.

2012-03-16 @ 23:01:54
susie

Du har såå rätt! Jag hade inte klarat ta studenten med fullständiga(och BRA) utgångsbetyg utan den inställningen! Stort lycka till, tror på dig :)

2012-03-17 @ 01:32:51
URL: http://susiemanthen.blogg.se/
Laila

Haha jag lovar att inte läsa ihjäl mig ;)



Niclas är med William när jag pluggar på helgerna. På vardagarna så går han på dagis :)



Jag pluggar ju inte såhär jämt ( tack och lov), det är bara under tentaperioder. :)

2012-03-17 @ 06:56:02
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
M

Jag tycker ekonomlinjen verkar rolig, mycket allmänbildning som är bra att ha, och lite juridik och skatterätt. Man kanske förstår mer om mekanismerna varför räntan går upp när börsen går och tvärtom. Tror att ekonom är lite lugnare jämfört med t.ex. jurist och civing, å andra sidan verkar lönerna vara hyggliga. Topptalanger går väl till ikea, google etc. Eller kanske till Ellos om man vill jobba i Borås ;)



Många (tjejer) vill först plugga klart och etablera sig på arbetsmarknaden, och sen "skaffa barn", och kan det vara så att tiden dra iväg. Det kan man kanske förstå, men om man har backup är det säkert ett utmärkt tillfälle med studier och barn med tanke på att man har friare tider (bortsett från tentaperioder) jämfört med att ha ett vanligt 9-5 jobb. Du verkar väldigt driftig och framåt, driven och duktig.

2012-03-17 @ 17:09:00
hilea

är det micro teori eller internationell handel? Gjorde tenta på tillämpad micro med internationell handel i fredags...

2012-03-19 @ 07:35:55
URL: http://hileasoltun.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0