Tvätt och fläck tips! (husmorstips)

Jag har kommit på ett bra sätt, (speciellt nu när man har barn), att få bort fläckar från kläderna.

Om någon har fått en fläck på kläderna, tex rödvin, ketchup, blåbär osv. (dvs fläckar som är svåra att då bort) så gnider jag in fläckarna med YES innan jag ska tvätta dem.

Det bästa är om man gnider in det innan man lägger det i tvättkorgen så får det verka ett tag. (det gör inget om det ligger i några dygn).

Nu känner jag mig som värsta husmodern, men det är ett bra tips för de som inte vill använda tunga och slitsamma preparat till kläderna. YES sliter ingenting, dock sliter tvättningen fast det är ju ingen nyhet. ;)

Kram kram och godnatt!



Kommentarer
Karolina

Haha vilken härlig tvättlapp! :)

2012-03-12 @ 07:42:35
URL: http://joahi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0