Frukost!

Så här ser min frukost ut. ;)



Kommentarer
Moa

Hur får du mjölkskum? :)

2012-03-09 @ 09:01:38
URL: http://blondandbrownie.blogg.se/
Anonym

Är det 25% av ditt dagliga energiintag..??

2012-03-09 @ 09:41:34
Laila

Det är vad jag äter till frukost. :) Kram

2012-03-09 @ 10:37:08
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Jenny

Hon som frågade om det var 25 % av ditt dagliga intag menar väl att frukosten utgör 1/4 av dagens mål.. det brukar se ut så iallafall. Du har aldrig hört "Ät frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en kyrkråtta". Din frukost innehåller typ 100 kalorier (vet inte vad det finns i din kopp iofs), smart drag när det handlar om att orka med en hel dag fylld med skola/jobb/studier/barn etc. ?

2012-03-11 @ 15:02:48
Anonym

Hon, han, hen menade som jag skrev, 25% av dagliga energiintaget. Alla är olika, en del har inte speciellt stor matlust på morgonen, och har dessutom bråttom iväg så blir det inte se mycket. Om man t.ex. ska åka vasaloppet får man nog ladda med något mer.



Jag hade personligen lagt till en tallrik med musli, fil och nån skivad frukt, tex banan eller äpple ifall jag hade haft möjlighet. Hårt bröd är väldigt smidigt, man behöver inte tänka på att ha färskt bröd hemma, hårt håller sig i åratal. Eventuellt hade jag bytt ut margarinet mot en skiva med kött el dylikt, skippat chokladen (oftast mycket socker) och isf tagit juice och spätt ut med vatten.



Neråt kontinenten är det inte ovanligt att man äter stor middag sent på kvällen, och endast dricker en kopp kaffe till frukost. =)

2012-03-11 @ 22:31:35
Laila

Jag orkar egentligen inte ens försvara mig med min frukost. Alla människor äter olika.



Ett tag åt jag inte ens frukost för att jag mådde illa på morgonen.

Nu har jag blivit bättre och dricker chaitee och äter en knäckemacka.



Det finns ingenting som säger att man måste vräka i sig mat på morgonen "som en kung" och knappt äta någonting alls på kvällen " sk. Kyrkråtta". Vissa kör ju med "periodisk fasta", och då tre dem bara ett mål om dagen.



Det finns inget rätt eller fel, det viktigaste är att man själv mår bra. Jag äter lite mer på kvällen och lägger mig mätt istället för att bara ätit några smulor. Det handlar om kcal in och ut under dagen, inte hur många kcal man äter på morgonen.



Kram kram! :)

2012-03-11 @ 22:37:47
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Jenny

Klart det är bättre med något litet än ingenting alls. .. Alla är olika, men vi fungerar på samma sätt.. Har man en vanlig dygnsrytm då man stiger upp vid halv 7 på vardagar, går och lägger sig 11 på kvällen (generaliserar lite här då). Då behöver kroppen äta något mer än en knäckebrödmacka efter 8 timmars sömn. Sen spelar det ingen roll om du inte är hungrig, mår illa, "gör som du känner för, äter mycket på kvällen yadayada" så kommer du inte ifrån det faktum att människan fungerar på ett visst sätt, är GJORD för att äta si och så.. alla människor mår bra av naturlig mat. Att du stog ut 2 dagar visar mer på din mentala styrka. Alltså nu snackar jag om LCHF som det kallas, eller vad jag förespråkar : naturlig mat..



De flesta får besvär i början vid LCHF-kost... får utsättningsbesvär kan man kalla det. Huvudvärk osv.. men det försvinner ALLTID i princip om man väntar ett tag. :) Ingen mår bra av för mycket socker, snabba kolhydrater (=skit).. försök inte intala någon något annat :)



Kramkram!

2012-03-11 @ 23:58:33
Jenny

Laila : Det är självklart det finns rätt och fel när det kommer till kosthållning!?!??!? Jag hoppas du menar rätt och fel när det gäller att äta mycket/lite på morgonen eller kvällen eller när man nu gör det..

2012-03-12 @ 00:00:16
Laila

Jag menar rätt eller fel att med att äta mkt/lite på morgonen, ja :)

Fast vem är det som bestämmer om jag behöver mer till frukost? ingen mer än min egen kropp.



Jag tror absolut inte att LCHF är den optimala hälsokosten. Jag tror på tallriksmodellen och att man inte ska lägga så mycket vikt på mat, utan att äta när kroppen är hungrig, inte på olika bantningsdieter.



Men önskar dig all lycka med din diet :) kram kram! :)

2012-03-14 @ 08:10:54
URL: http://lailaaziz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0