Läsarfråga ang. vikt och joggning

Hej Laila! Älskar din blogg och hur den motiverar mig. Jag blev inspirerad av att träna när jag läser att du joggar men när jag började jogga så har jag nu ökat i vikt de senaste två veckorna. Jag har inte ätit mer eller så därför undrar jag varför? Vore så snällt om du kunde svara på det! Kram "xxxxx". (vet inte om hon vill att jag skriver ut hennes namn)

 

 

Hej! Tack, vad gullig du är! :) Det är normalt att vikten ökar något i början när du precis börjar träna. Det beror på att muskler väger mer än fett och att kroppen har tillverkat mer blod och större kolhydratsdepåer. :) Du har säkert bränt en del fett under tiden så du bör vara lugn :) Ta det lugnt och fortsätt träna så kommer du att gå ner. :) Lycka till :)



Kommentarer
-

Heej Laila! Har bara en fråga. Hur får man platt mage? Vissa säger att man ska göra situps, är det sant?
Älskar din blogg!:D

Svar: Hej! Ja det är sant! :) Träna magen mycket så blir den plattare, det är jag ett levande bevis för :) Tack :):)
Laila Aziz

2012-08-03 @ 13:01:20
Di

För en kvinna tar det 1 år för att gå upp 2-3kg muskler på 1 år. Ja muskler väger mer än fett, men på två veckor handlar det inte om muskler. På två veckor kan det vara mer vätska som samlats eller så har du unnat dig lite för mycket.

Svar: Om man inte brukar träna men börjar så bygger man muskler snabbt. När man väl är igång så går det inte lika snabbt, men visst kan man öka i muskler när man börjar träna .
Laila Aziz

2012-08-03 @ 17:51:49
S

Hej Laila! :)

Jag klickar in mig på din blogg varje dag och tycker dina inlägg är super! Jag skulle bli sååå tacksam om du kunde hjälpa mig med en sak.

Jag ska nämligen på bröllop om ca 20 dagar och vet inte vad jag ska ha på mig och vad som är riktigt inne nu. Vill ha en elegant, smakfull klänning med stil! Helst en klänning som inte visar så mycket hud men som ändå är snygg! :) Du har sjukt fin klädsmak tycker jag.

Svar: Nawh tack! :):)Står det ingen klädkod i inbjudan? Blir lättare att hjälpa dig i så fall :) Tack, vad snäll du är :) <3
Laila Aziz

2012-08-03 @ 23:37:31
S

Hej, och tack för ditt svar :D

Det är valfri klädsel :)

2012-08-04 @ 16:35:51
Di

Så du menar att på två veckor har hon gått upp i muskelmassa? Nej, har man inte tränat på ett tag så är det vätska som binder..
Kolla upp det :).

2012-08-04 @ 17:35:52
Laila Högfeldt

Det är just det jag har gjort : Kollat upp det :)

Men som jag skrev, det är nog mer blod och större kolhydratsdepåer med :)

2012-08-04 @ 21:37:15
URL: http://Lailahogfeldt.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0