Svar

J om Lunch:
Är inte ute efter "superskinnyanorexia-tips" (har nog endå inte kommit till rätt blogg då..), finns ju bitterfittor som klagar :) Men jag vill iallafall veta på ett ungefär hur många kalorier du "konsumerade" innan du blev med barn? Du hade sån snygg kropp, nu med ofc.. med en vacker bebismage :)
Svar: Det berodde på, på vardagarna åt jag kanske runt 1000-1500 max och på helgerna åt jag frukost, lunch, middag alltså ca 2500 kval på helgerna. Vissa dagar på vardagarna var jag mer hungrig då åt jag kanske runt 2000 kcal men det var inte ofta och andra dagar mindre hungrig då åt jag ca 500 kcal, det var inte heller så ofta men det hände.

Jag åt mycket wook, grönsaker alltså, det blir man supermätt på och innehåller 25 kcal / 100 gram vilket innebar att på 100 kcal blev man supermätt. Det är ju 400 gram grönsaker!

Sedan tränade jag ganska mycket, gick morgonpromenader, joggade, simmade osv. Tränar man inte får man ingen fast kropp utan en mer dallrig kropp, inte snyggt!

Nu när jag är gravid äter jag som man ska, alltså 2500 kcal / dag. Det gör jag endast för mitt barns skull, jag trivs inte med det själv om jag ska vara ärlig.


Jag uppmanar absolut ingen att äta så som jag gjorde, man ska äta så som man själv trivs med, det är det viktigaste.  Man ska äta när man är hungrig, inte äta bara för att man är sugen, för att man inte har någonting att göra eller för att det är gott!




Kommentarer
emma

Hej! kikar in & önskar dig en trevig kväll!

Ha det bra!

kram =)

( älskar din blogg försten =) )

2010-03-23 @ 20:03:24
URL: http://emmamariastenius.blogg.se/
J

Intressant att läsa om hur andra äter. Kan du ge något förslag på vad du åt för mat utöver grönsaker och wok? Om man exempelvis ska försöka lägga upp en vettig kost för en vecka, hur ofta ska man äta,hur mycket och såklart vad ska man äta? Du verkar ha koll på mat och träning så ska bli spännande att läsa ditt svar när du har tid :)

2010-03-24 @ 20:21:35
Caroline

Håller med, man ska äta så man mår bra, så man orkar och bara till man blir mätt :) På helgerna är det väl mer okej att äta lite mer onyttigheter som chips och godis för att det är gott. Men det är inget man vräker i sig :)

2010-03-24 @ 23:39:19
URL: http://marycaroline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0