Jag är en bra säljare ;)


Okej, kära bloggisar. Det tog 5 minuter att övertala Niclas.

Det gick från "Nej nej nej", till "Nej vi kan köra GI i så fall", till "Okej baby vi testar".

Jag började lite smått " Visst känner du dig trött ibland?", "Jag vill bli av med mitt sockerberoende". Niclas svarade: " Ja men det vet du ju att jag gör". "Ja det borde du verkligen"

Vi ska börja på Onsdag för imorgon kommer Niclas hem först på kvällen så känns onödigt att börja på kvällen, eller? Man kanske ska börja på kvällen ändå när jag börjar se närmare på saken.

nu behöver jag massa tips!! Är det någon av mina favorit bloggisar som går på LCHF? Berätta! :)




Kommentarer
Erika

När du kör Low Carb behöver du ju inte räkna dina kalorier -- men använd lite sunt förnuft. Du förstår säkert att för mycket kalorier inte går ihop med viktminskning. För lite kalorier gör att du får långsammare matsmältning.



Oavsett i vilken fas du är i så ska du äta tre mål mat och två mellanmål varje dag. Exempel på mellanmål kan vara nötter.



Det är faktiskt så att mer vatten motiverar din kropp att släppa på vattenvikten du bär på. Så drick minst 8 glas om dagen.



Lycka Till!



2012-01-23 @ 22:02:14
URL: http://Lydins.blogg.seg.se
Malin - Q r i s t a a l l ♥

Vad kul att du ska testa på det!

Jag äter LCHF och lägger ofta ut vad jag äter och massa recept på mat och bakverk så ta en kik under kategorin "LCHF" om du vill :)

2012-01-23 @ 22:16:10
URL: http://qristaall.blogg.se/
Caisa

Hej!

Jag och min mamma ville tappa några kilon ihop och bestämde oss för att börja med LCHF. Mamma har några kilon för mycket och jag är normalviktig. Efter 2 veckor vägde vi oss och mamma hade tappat 4 kilo, medans jag hade gått upp 4,5 kg. Vi åt precis samma mat, jag åt mindre än henne, jag tränade mer.. förstår inte riktigt varför jag gick upp?! 4,5 kg kan omöjligt vara vätska som kroppen dragit på sig. Nu kör jag mitt eget race, LCHP kallar jag det! Low carb, high protein. Jag vill inte gå ner något speciellt i vikt, så jag äter ganska mycket. Men jag tappade ändå det jag gick upp av LCHF + 2 kg till, och har nu en mer tonad kropp!

Men det är värt att testa LCHF, vi kanske har olika kroppstyper :)

Lycka till!

2012-01-24 @ 07:08:41
Hanna

jag har testat lchf två gånger.Fck höra om det då de skulle hjälpa mot mindre värk och mindre magbeskymmer.Fick avbryta då jag både spydde konstant i flera dagar och hade svår svår värk.

Andra gången stod jag ut i två veckor men det va inget för mig.Sugen på något sött fanns kvar men jag kände mig svullen i kroppen och just magen va stor som en ballong av maten.Min magsjukdom blev värre och konstanta toabesök va det.

Så lchf fungerar inte för alla.Jag tror mer att en balanserad och hälsosam kost där man ej utesluter vissa matgrupper är bra,och om de ska hålla i längden.

<3

2012-01-24 @ 09:30:51
URL: http://mystorymylifemytruth.blogg.se/
Beatrice

Har en kollega som går på det, och har gjort det ett bra tag :) kolla in hennes blogg här: http://miazz.blogg.se/ :) hoppas det kan hjälpa litegrann.

2012-01-24 @ 10:28:02
URL: http://beatriiicej.blogg.se/
Frida

Sunt förnuft, mindre portioner och lite av allt tror jag är det rätta :)

2012-01-24 @ 15:29:38
URL: http://fridayatmyplace.blogspot.com/
Andrea

Jag kör LCHF! Funkar hur bra som helst. Tappade tre kilon på två veckor :) (och då tränade jag inte mycket alls)

2012-01-24 @ 18:20:59
URL: http://algekrans.blogg.se/
Hanna

Ursäkta LAILA att jag skriver här igen men fick en kommentar i bloggen som jag ej kunde svara till.

Det va en ganska önödig kommentar där jag blev frågasatt VARFÖR min kropp reagera som de gjorde när lchf är något som kroppen behöver och är bra.

MEN då vill jag förtydliga en sak....det är så himla lätt att dömma andra och fråga sätta,men istället för att fråga sätta min erfarenhet och praktiskt taget säga att de jag upplevde va lögn så kan jag tycka att man kan gärna fråga om vad det va som gjorde att jag fick så kraftiga reaktioner.

Då ska jag tala om att bara för en kost fungerar på en person så är det inte säker den ej fungerar på mig.

Jag har en del promelmatik och en hel del sjukdommar som inflamtion i tarmen och en muskelsjukdom.Jag har svåra allergie osv så denna maten fungerar ej för mig,men et är väl självklart kanon när den fungerar på andra folk.

Så med detta vill jag förtydlga att vi alla är olika,vi alla har olika förutsättningar!!



Lycka till laila<3

2012-01-25 @ 09:07:34
URL: http://mystorymylifemytruth.blogg.se/
Laila

Hej Hanna! Jag förstår! Jag har inte skrivit någon kommentar i din blogg angående lchf. Tråkigt med negativ kommentarer.



Kram Laila

2012-01-25 @ 09:24:18
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Hanna

Oj Laila jag mena inte att det va du som skrev kommentaren,utan jag hade fått en kommentar av en läsare från dig som va anonym som jag inte kunde svara personligen till,därav skrev jag kommentaren här till dig för det va en läsare av dig .Jag hoppas det går bra med din lchf <3

2012-01-26 @ 11:16:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sveriges Största Skönhetsblogg

Skönhetstips, sminktips, skönhet, hår, hud, naglar, kropp.

RSS 2.0